Crearea unei chitanţe noi
Pentru a adăuga o chitanţă nouă în aplicaţia Agraf ai două opţiuni, fie o adaugi odată cu factura, în momentul generării ei, fie o adaugi separat, cu posibilitatea ca chitanţa respectivă să fie independentă de factură sau asignată acesteia.

Vei putea adăuga o chintaţă nouă prin apăsarea butonului verde (din colţul stânga sus), şi completând datele de pe formularul de chitanţă nouă.
Vei putea adăuga chitanţa fie în momentul adăugării unei facturi noi sau la modificarea unei facturi cu statusul “Ciornă”. După ce ai apăsat link-ul de adăugare al unei chitanţe ţi se va extinde o zonă nouă cu detaliile legate de chitanţa curentă.
Chitanţa se poate de asemenea adăuga separat şi independent de factură (fie e factură nouă, sau dacă modifici una existentă, care înca nu a fost emisă).
Furnizorul - În mod normal, datele furnizorului sunt deja pre-completate de tine în setările companiei, iar aici îţi va apărea numele companiei tale. Dând click pe numele ei, ţi se vor deschide detaliile şi datele ei în modul de vizualizare, pentru a te asigura că sunt corecte.
În caz că vrei să le modifici, dă click pe butonul “Modifică furnizorul” din dreapta numelui companiei tale, iar acest lucru îţi va deschide modul de editare. După ce ai modificat datele de care ai nevoie, apasă butonul “Salvare” şi ele vor fi încărcate, în caz contrar, dacă te-ai răzgândit, apasă butonul “Anulare” şi vei reveni la modul anterior.
Atenţie, datele furnizorului vor fi salvate definitiv doar în momentul generării chitanţei. Dacă ai modificat datele furnizorului, dar ai ales să nu mai creezi chitanţa (ai apăsat butonul “Anulează” al chitanţei), aceste date nu vor fi salvate, iar la următoarea chitanţă pe care vrei să o creezi vei vedea versiunea veche a datelor furnizorului.
Clientul - Din listă, selecteză un client care l-ai creat anterior pentru a-i genera factura. La fel ca şi la furnizor, vei putea să îi vezi detaliile dând click pe numele lui, sau vei putea să i le modifici apăsând butonul “Modifică clientul”.
Dacă clientul e o persoană fizică apasă butonul “Client persoană fizică”, iar acest lucru te va duce la o listă în care vei găsi toate persoanele fizice introduse ca şi clienţi (doar acestea). La fel, acestea pot fi vizualizate sau modificate în caz de nevoie.
Dacă te-ai răzgândit şi vrei să alegi alt client, sau alt tip de client (persoană fizică sau juridică), apăsă pe butonul “Selectează alt client” şi vei fi readus la lista de selecţie a acelui tip de client.
Atenţie, la fel ca şi la furnizor, datele modificate, fie ele la persoane fizice sau la companii, vor fi salvate definitiv doar în momentul generării cu succes a chitanţei, sau pierdute în cazul abandonării ei.
Dacă chitanţa se înseriază şi se numerotează automat, câmpurile de Serie, Număr şi Dată vor fi dezactivate, dar ai opţiunea de a merge în setările profilului şi de a modifica acest lucru. (Link-ul către setări apare în momentul în care treci cursorul mouse-ului peste unul dintre aceste trei câmpuri).
Câmpul “Reprezentând” va trebui să îl completezi manual cu detaliile pe care le vrei trecute pe chitanţă, la fel şi suma pe care vrei să o încasezi. Asta în cazul în care nu vrei să creezi o chitanţă care vrei să o ataşezi unei facturi deja existente.
Pentru a salva chitanţa apasă pe butonul “Salvează chitanţă” pe care îl găseşti în josul paginii, la sfârşitul zonei principale de lucru.
Odată salvată, chitanţa va apărea în modul de vizualizare normal, sau, în cazul în care ai atribuit-o unei facturi, factura căreia îi este atribuită.
De asemenea, modificarea, emiterea sau anularea ei va fi facută la fel ca la factură, cu ajutorul butoanelor disponibile pe pagina de vizualizare.
Convinge-te singur cât e de uşor să emiţi facturi online cu aplicaţia Agraf